Nagyon sokszor, mikor a gyermek iskolás lesz különböző foglalkozásokra is szívesen járatják a szülők. Választanak egy sportot, hiszen a napi több óra iskolában ülés után mindenkinek - nem csak a gyereknek- szükséges, hogy aktív testmozgás is rendszeresen szerepeljen a heti tevékenységek között. Illetve valamilyen kreatív, művészeti ágat is sokan űznek, amiben a gyermek ki tud bontakozni és képességeit más módon is tudja fejleszteni és örömet találni és sikert megélni valamilyen foglalatosságban.
A tánc e kettő egyszerre adja.
Ez egy sport és egy művészet is.
Mindazon előnyök mellett, amit nyilvánvalóan nyújt, ami a mozgást, közösségben való tevékenységet és kultúrát sok más nagyon hasznosságot is ad a tánc.
A test kontrollálása, az ideg izom kapcsolatok kialakításával, olyan testtudatot és tartást ad, amit kevés másik sport. Az egész test izomzatát fejleszti, így egy nagyon kimunkált, szép formájú és erős, de mellette ruganyos testképet hoz létre.
A mozgás öröme, mint minden sportnál itt is jelen van, hiszen endorfin szabadul fel. Az iskolai stressz, megfelelés lemozogható a tánccal és nem csak a mozgás miatt, hanem mert olyan fókuszált, de könnyed figyelmet igényel, hogy senkinek sem jár máson közben az esze.
A zene a tánc része, így aki táncolni jár mindig találkozik muzsikával. A versenytáncos standard zenék a klasszikus szalon zenékre épülnek, a latin-amerikai táncokat pedig vérpezsdítő ritmusok jellemzik.
A zenés közegben a hangulat is már alapjaiban egészen más és a muzsika a maga harmóniáival lélekemelő és magával ragadó tud lenni. Vagyis aki rendszeresen ilyen közegben van szebb lelkűvé is válik.
A tánc valaha sokkal inkábba kultúra és a társasági érintkezés formája, része volt. A táncra járó gyermekek tanulnak illemet és azt is, hogy a másik nem képviselőivel hogyan tudnak együttműködni és csapatban miként kell viselkedni, dolgozni.
A hozzánk járó gyermekek szülei nagyon gyakran számolnak be arról, hogy a tánc által a gyermek magabiztosabb és nyitottabb lett. Új közösségbe is gyorsabban illeszkedik be. Jobban kezd kommunikálni. Az iskolai munkában is aktívabban részt vesz. Szebb lesz az írásképe és jobb lett a koncentrációs képessége, a matematika jegyek javulnak, mert a logikus gondolkodás fejlődik, verseket is könnyebben tanulnak meg, mert a memória is fejlesztve van a tánc által.
A tapasztalatok mellett egy két évig tartó kutatásban Dr. Joseph Coyl New Yorkban a Harvard Medical School-ban a következő tényeket tárta fel a tánccal kapcsolatban:
- csökkenti a depressziót
- Növeli az energia- és a szerotonin szintet
- Javítja a rugalmasságot, erőt, egyensúlyt, kitartást
- Erősíti a csontokat, a szívet, az érrendszert
- Növeli a szellemi kapacitást, segíti a kognitív folyamatokat
- Új idegpályákat teremt, segít dinamikusan és gyorsan dönteni
Összevetve a biciklizéssel, úszással, golfozással, ami 0%-ban, míg az olvasás 35%-ban addig tánc 75%-ban csökkenti az időskori elmebajt Coyle 2 éves kutatása szerint: “az agykéreg és a hipokampusz, amiket tánc közben használunk nagyon rugalmasak és a használattól függően “huzalozzák újra” magukat”
コメント